محمود رضا گشمردی؛ طاهره محمدپور
چکیده
مفهوم سازی آموزش گرامر را تغییر می دهد و تمرین های مفهوم سازی می تواند تفکر شخصی و جمعی را در زبان آموزان در مورد ساختارهای زبان برانگیزد. در مطالعه حاضر، هدف ما این است که بدانیم چگونه میتوانیم ترکیبهای فعلی-اسمی را مفهومسازی کنیم. این اثر از نظریه بس در مورد طراحی تمرینهای مفهومسازی شده پیروی میکند. برای انجام این کار، دو ...
بیشتر
مفهوم سازی آموزش گرامر را تغییر می دهد و تمرین های مفهوم سازی می تواند تفکر شخصی و جمعی را در زبان آموزان در مورد ساختارهای زبان برانگیزد. در مطالعه حاضر، هدف ما این است که بدانیم چگونه میتوانیم ترکیبهای فعلی-اسمی را مفهومسازی کنیم. این اثر از نظریه بس در مورد طراحی تمرینهای مفهومسازی شده پیروی میکند. برای انجام این کار، دو گروه 30 نفره از زبانآموزان در این تحقیق شرکت کردند: در گروه آزمایش که متشکل از زبان آموزان سطح پیشرفته می باشد که با آنها ترکیبهای فعلی-اسمی را مفهومسازی کردیم و یک گروه کنترل با همان سطح در موسسه ی زبانی در تهران که این ترکیب ها را در کتاب درسی و با استفاده از تمرین ها به صورت معمولی مطالعه کردند. نتایج نشان داد که مفهومسازی ساختارهای فعلی-اسمی در استفاده از این هم آیندها موثر است.